نامه حداد عادل به ضرغامی درباره زیرنویسهای تلویزیون
غلامعلی حدّاد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و
ادب فارسی، در نامهای به عزتالله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما، با
اشاره به وجود اشکالات مشابه و مکرر در زیرنویسهای شبکههای سیما، خواستار
رعایت مصوّبات فرهنگستان در آن سازمان شد.
متن نامۀ مذکور بدین شرح است:
بسمهتعالی
برادر ارجمند جناب آقای مهندس عزتالله ضرغامی
ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
همان
گونه که مستحضر هستید رسانۀ ملی با استفاده از مصوّبات فرهنگستان زبان و
ادب فارسی در زمینۀ واژههای فارسی و رسمالخطّ فارسی، میتواند نقش مهمی
در آشنا کردن جامعه با واژههای فارسی و گسترش شیوههای درستنویسی داشته
باشد.
وجود اشکالات مشابه و مکرر در زیرنویسهای شبکههای سیما،
فرهنگستان را بر آن داشته است تا بنا بر وظیفۀ خود و با توجه به مفاد
تفاهمنامۀ منعقدشده میان دو سازمان، نکاتی را متذکر شود. البته این مطالب
بهصورت دقیق و مفصل در کتابچۀ دستور خط فارسی مصوّب فرهنگستان که چندین
بار برای شبکههای صدا و سیما فرستاده شده، موجود.
ضمن ارسال
نسخهای از این کتابچه و فرهنگ املایی خط فارسی برای ملاحظۀ جنابعالی،
خواهشمند است دستور فرمایید در این امر دقت لازم را مبذول دارند. توفیق
جنابعالی را از خداوند متعال خواهانم.
غلامعلی حدّاد عادل
+ نوشته شده در دوشنبه چهارم آذر ۱۳۹۲ ساعت 16:12 توسط رامین علیرضایی بفرویی
|
سنگر مجازی بفروئیه وابسته به پایگاه شهید چمران بفروئیه می باشد